Peugeot 2008 DKR u Francuskoj niže testne kilometre

Peugeot 2008 DKR u Francuskoj niže testne kilometre

Kako se odbrojavanje do relija Dakar 2015. sve više ubrzava, momčad Peugeot-Total s trojicom vrhunskih vozača, uključujući Cyrila Despresa, koji se prvi put hvata ukoštac s utrkivanjem na četiri kotača, ubrzanim tempom nastavlja s razvojem moćnog Peugeota 2008 DKR.

Momčad Peugeot-Total na zadatku je od 7:00 sati. Mehaničari poput komandosa upadaju u ispitni centar u Château Lastoursu, gdje počinje nova faza u razvoju Peugeota 2008 DKR, što izaziva nestrpljenje, ali i uzbuđenje. Svaka minuta je važna. Prvi će se put sve tri ekipe koje čine Peugeot momčad snova izmjenjivati za upravljačem. Nakon ispitivanja na drugim lokacijama u Francuskoj – Freneuseu, Montlhéryju i Creusotu – zvijer se sada ima priliku iskazati na kamenitom terenu, koji daje naslutiti pustolovinu koja je očekuje u Južnoj Americi. Nakon što je Carlos Sainz upotrijebio sve svoje iskustvo kako bi se otkrile neizbježne dječje bolesti, u pomoć su mu stigla i dvojica momčadskih kolega. Na rasporedu je provjera preinaka na šasiji i sustavu hlađenja.

Stéphane Peterhansel smjestio se u visoko postavljen kokpit svojeg novog automobila. Višestruki francuski pobjednik Dakra ne gubi vrijeme i odmah kreće prema stazi koja je pravi izazov – čak i ovakvom vozilu avanturističkog duha. Kako kilometri odmiču, Stéphane priznaje da je doživio pravi kulturni šok: „Prelazak na pogon na dva kotača mijenja sve”, veselo dobacuje.

Sljedeća testiranja samo su potvrdila njegov prvi dojam: „Nikad nisam vozio automobil s takvim hodom ovjesa. Prvo je veliko iznenađenje način na koji Peugeot 2008 DKR upija udarce rupa i neravnine. Navikao sam da me po kokpitu baca kao krpenu lutku, ali vožnja u Peugeotu 2008 DKR beskrajno je učinkovitija i smirenija. Kad god se pribojavate udarca, ovjes i kotači velikog promjera ga ublaže. To je osjećaj koji ohrabruje, pa se odvažite preko neravnina prelaziti sa 120 ili 130, a ne s 80 km/h. Morat ću prilagoditi način vožnje...” I to čim prije, jer ova je zvijer uistinu divlja! „Budući da ima pogon na dva kotača, Peugeot 2008 DKR mnogo je življi i zato traži mnogo nježniju ruku i finiji rad upravljačem jer nije tako jednostavan za upravljanje. Uvijek morate biti na rubu klizanja. Osim toga, motor i mjenjač pružaju dobar osjećaj i, iako je pred svima nama još dalek put do idealnih postavki, prvi su dojmovi odlični – automobil ima mnogo potencijala.”

Što onda može očekivati Cyril Despres? Bivši motociklist – peterostruki pobjednik relija Dakar na dva kotača – počinje novu karijeru na četiri kotača. Dok mu sat odbrojava do skoka u nepoznato, raspoloženje mu se kreće između nestrpljivosti i zabrinutosti koju svim silama pokušava sakriti. Nakon orijentacijske vožnje na suvozačkom sjedalu pokraj Peterhansela, stigao je trenutak da prvi put i sam preuzme upravljač: očiju punih divljenja i osmijeha od uha do uha, izgleda kao dijete na božićno jutro. Pod budnim okom članova momčadi, posve svjesnih da svjedoče stvaranju povijesti, pali motor i odlučno kreće na svoje prvo testiranje. Nakon nekoliko desetaka kilometara vraća se u bazu, a niz lice mu teku suze pomiješane s kapljicama znoja. „Ovo je ludnica!” uzvikao je, očigledno impresioniran iskustvom. „U svakom mogućem pogledu ovo je mnogo bolje od onog što sam očekivao! A još sam daleko od vožnje punim gasom i otkrivanja punog potencijala...”

Ipak, inženjerima priznaje da je učinio sitnu pogrešku: „U jednom mi je trenutku samo na sekundu popustila koncentracija, promašio sam nižu brzinu i vjerojatno sam motor poslao u previsoke okretaje...” Gilles Picard, dvostruki pobjednik Dakra sa suvozačem Lucom Alphandom, i sam bivši motociklist, ipak je iznimno zadovoljan debijem svojeg novog vozača na četiri kotača: „Zadivio me taj klinac. Vozi vrlo čisto!”

Nedaleko, Carlos Sainz već se smješta u tijesan kokpit Peugeota 2008 DKR. Prisustvovao je Cyrilovoj prvoj vožnji i pratio ga očima starijeg brata: „Siguran sam da će biti sjajan i zato sam mu spreman pomoći oko svega što bude trebao. Stéphane i ostali pokazali su da motociklisti imaju potreban mentalni sklop za dobre rezultate i u automobilima, a znam da je Cyril opasan suparnik.” Raspored kojeg su sastavili momčadski inženjeri ispunio je ljetne mjesece, pa tri ekipe nisu mogle otići na dugo ljetovanje. Testiranja će biti sve učestalija kako se željno iščekivana ekspedicija Južnom Amerikom bude primicala.

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Autosport.hr