45. INA Delta Rally 2019. - Rok Turk slavio u Zagrebu

45. INA Delta Rally 2019. - Rok Turk slavio u Zagrebu

Slovenska posada Rok Turk – Blanka Kacin (Hyundai i20 R5) pobjednici su 45. izdanja Ina Delta Rally-a. Drugoplasiranoj posadi Krisztian Hideg - Istvan Kerek (Škoda Fabia R5) pobjegli su 32,2 sekunde, a trećeplasiranima Antal Kovacs - Gergo Istovics (Ford Fiesta R5) čak skoro tri minute (2:58,4).

Iako u petak nije izgledalo tako, ovo je ukupni poredak prve trojice nakon više od 150 kilometara brzinskih ispita. Prvi brzinski ispit kod Inine zgrade pripao je posadi Turk – Kacin i to je do kraja petka bio jedini BI u kojem su bili u vodstvu. Na drugom brzincu vodstvo je preuzela češka posada Bisaha – Tešinsky (Ford Fiesta R5) i nije ga ispuštala do kraja dana. Do kraja dana Bisaha – Tešinsky su skupili 23,8 sekundi prednosti ispred Turk – Kacin i 55,4 ispred Hideg – Kerek. Sve je izgledalo da Bisaha grabi prema drugoj uzastopnoj pobjedi na Delti. Prvi dan obilježilo je i teže izlijetanje slovenske posade Fakin – Fakin (Peugeot 208 1,6 16V) zbog čega je drugi BI bio prekinut. Posadi želimo brz oporavak.

Drugi dan krenuo je brzincima Sljeme, Laz i Šestine. Taj prvi krug i dalje je bio u znaku posade Bisaha – Tešinsky koji su svoje vodstvo povećali na naizgled nedostižnih 54,3 sekunda ispred Turka i više od minute ispred Hidega. Posade su krenule u završni krug, u posljednja tri brzinca. Na 8. BI Sljeme Bisaha izlijeće i Turk preuzima vodstvo koje nije ispustio do kraja natjecanja. Kao što smo do sada mogli više puta čuti, tako i sada: To je rally. S obzirom da se 45. Ina Delta Rally bodovao za nekoliko prvenstava ( European Rally Trophy, Međunarodno Zonsko Prvenstvo Hrvatske, Državno Prvenstvo Republike Slovenije), slobodno možemo reći da su Turk – Kacin zmagali tri puta.

Istovjetan poredak je i u MZPH, a u prvenstvu Hrvatske, prvoplasirani su Hideg – Kerek. Drugoplasirani su povratnici na rally staze Niko Pulić – Davor Devunić (Opel Adam R2), a na treću stepenicu pobjedničkog postolja popeli su se braća Mislav i Marko Mikulec (Renault Clio RS).

Od 80 posada koje su u četvrtak startale na Trgu bana Jelačića na cilj su stigle njih 54. Ina Delta Rally je doista težak što dokazuju i brojna odustajanja pa svi koji su došli do cilja zaslužuju čestitke, a oni koji nisu, njima želimo brz oporavak i više sportske sreće drugi put.

Rezultati: 45. INA Delta Rally 2019. rezultati

DRUGA STRANA DELTE

Kao naše najstarije natjecanje, Ina Delta rally trebao bi biti primjer organizacije ostalima. Odabir brzinskih ispita na kojima se inzistira već godinama vrlo je upitan. BI INA uz Zagrebački velesajam i Ininu zgradu, godinama se ne mijenja. Zatvaranje jedne od glavnih veza između centra grada i Novog Zagreba vrlo je hrabar ali i nepotreban potez. Uz ogromno parkiralište i ceste unutar Zagrebačkog velesajma mogao bi se osmisliti puno atraktivniji brzinac. BI MARTIN BREG koji se vozi iznad Dugog Sela je kružni na poprilično uskim i brzim cestama. Rezultat takvog odabira je da su mnoge posade s većim startnim brojevima turistički otputovale u Dugo selo. Svako izlijetanje (a bilo ih je) rezultiralo je ogromnim pauzama, dugotrajnim čekanjima i neutralizacijom. Neke od njih nisu startale niti jedan od dva predviđena ispita. Subotnji brzinci Sljeme, Laz i Šestine za vozače su odlični, ali su tako koncipirani da je gledateljima gotovo nemoguće doći do njih.

Prema najavama organizatora i satnici koja je poslana i medijima, promet na BI Sljeme se zatvarao u 9:00 sati. Već oko 8 sati policija je zatvorila promet na prilazu brzincu. Kako su izjavili predstavnici organizatora na svojoj fb stranici „ zbog povećanog broja civilnih vozila“. Vikendima je ovako i onako povećan broj civilnih vozila na Sljemenu. Možda bi bilo primjerenije da su uz policajce prisutni i predstavnici organizatora pa na normalan način one koji su došli na Sljeme planinariti uvjere da će im vozila biti zarobljena cijeli dan, a oni koji dolaze na rally su na to ionako spremni. Tjeranje svih pod prijetnjom kazni nikome ne ide u prilog. Sljeme je prepuno biciklističkim i planinarskim stazama pa time što su cestu zatvorili spriječili su neke koji su došli na rally da dođu na brzinac, ali s druge strane biciklisti i planinari su konstantno i za vrijeme samog brzinca upadali na stazu.  Uostalom taj brzinac se vozi godinama pa je i organizator već mogao i morao predvidjeti takvu situaciju.

Ponašanje nekih sudaca (ne svrstavamo ih sve u isti koš) također je jako upitno. Tjeranje publike i predstavnika medija sa staze i to gotovo sat vremena prije starta, a pogotovo povišenim tonovima stvarno nije potrebno. S obzirom da je riječ o licenciranom sucu (sutkinji) nadamo se da takvo ponašanje nije samo prikrivanje vlastitog neznanje.

Prema nekim informacijama organizator Ina Delta rally-a želi ponovo ući u viši rang natjecanja, odnosno žele ući u prvenstvo Europe (European Rally Championship). Prošle godine je delegacija kluba išla na Barum rally u Češku skupljati iskustva. Barum rally je natjecanje na kojem nastupa blizu 200 posada i na kojem se proda oko 200000 ulaznica. Zaključak delegacije predvođene pomoćnikom direktora Ina Delta rally-a Matom Šebaljem je da to u Češkoj nije ništa bolje nego kod nas, osim što ima malo više publike. Uz ovakav pristup, za očekivati je da ćemo u budućnosti grabiti ogromnim koracima naprijed.



Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Autosport.hr