Alduku grobnički maraton


Proteklog vikenda na Grobniku je bilo vrlo uzbudljivo, vruće i napeto za sve vozače VW Polo Castrol Pirelli kupa. Vožena je prva ovogodišnja utrka na Grobniku i to baš utrka izdržljivosti od 105 minuta. Uzbuđenje je krenulo već u subotu kada su održani službeni treninzi, no i tehničke kontrole. Iako startne pozicije možda i nisu najbitnije za utrku izdržljivosti, Ivan Pokos konačno je uspio stići do prve. Sezona mu nije najbolje krenula, stoga je ova utrka bila odlična mogućnost za preokret. Utrka nosi dva puta više bodova nego uobičajena kružna, stoga ne završavanje ili pak pobjeda donosi veliku promjenu u poretku. Do druge startne pozicije došao je Martino Bradarić, dok je Marko Pavić startao sa 3. mjesta. Do ove utrke drugo i treće plasirani u ukupnom poretku, Sitarić i Krainc osvojili su 8. i 9. startnu poziciju.



Prilikom kontrole automobila i plombiranih dijelova nakon službenih treninga, pronađene su određene nepravilnosti, stoga je sportska komisija natjecanja temeljem nalaza tehničke komisije donijela odluku o isključenju st. br. 25, Robarta Rauša, koji stoga u utrci nije mogao nastupiti.

Tijekom poslijepodneva tehnička komisija kupa međusobno je zamijenila elektronike na svim automobilima kupa, odnosno, sve elektronike bile su izvađene iz automobila, a svaki vozač je izvukao jednu koja je potom ugrađena u njegov automobil.

Po završetku tehničkih kontrola i zamjena elektronika vozači su sa svojim pratnjama, mehaničarima i sponzorima otišli do Ville Magnolije gdje je u organizaciji Volkswagena pripremljeno druženje i zabavni program. Organizacija i atmosfera na terasama Ville Magnolije bili su zaista veličanstveni. Uzvanika je bilo 200-tinjak, hrana je bila izvrsna, no vozače je čekala naporna utrka drugog dana, stoga nisu predugo ostali.



Mijenjanje elektronika smirilo je neke duhove sumnje u Polo kupu. Nekima su uvijek drugi krivi, neki smatraju da drugi nisu po pravilima, no sve u svemu, u utrci izdržljivosti najbolja ostvarena vremena po krugovima sva su unutar tri sekunde, dakle između najbržeg vremena koje je ostvario Denis Grdić (1:58.749) do najsporijeg, vremena  Anreja Leinwebera (2:02.819) smjestili su se svi vozači i vozačica Polo kupa, što dovoljno govori o jednakosti automobila.

Iako su nakon odvoženih treninga i osvojenih startnih pozicija za utrku izdržljivosti mnogi vozači mislili da je to najvažniji dio utrke, u samoj utrci su se imali priliku uvjeriti u baš suprotno. Mnogi su u utrku krenuli kao da se radi o običnoj, kratkoj, bilo je mnogo kontakata, lakših, no i težih izlijetanja.



Samo 15 minuta od starta utrke Šimun Šarić okrenuo se na bok, no uz pomoć sudaca vraćen je na kotače i utrku je nastavio. Već u 40-oj minuti utrke na stazu je izašao safety car, zbog izlijetanja Ivana Ergovića, koji je ostao na stazi i nije mogao nastaviti utrku. Vodeći u tom trenutku bio je Ivan Pokos. Deset minuta kasnije, utrka se nastavila, no Marko Sitarić pretekao je Roberta Nikpalja prije startno ciljne linije nakon što se safety car maknuo sa staze i time zaradio stop & go kaznu, a kako se kasnije pokazalo i mogućnost plasmana među prva tri. Nakon nešto više od sat vremena od početka utrke vodstvo je izgubio Ivan Pokos, nakon kontakta sa Martinom Bradarićem. Pokos je morao u boks na promjenu kotača i izgubio sve mogućnosti za plasman u sam vrh. Opet.

U 53. minuti utrke na stazu ponovo ulazi safety car, ovog puta zbog težeg izlijetanja Domagoja Perekovića. Njegov automobil zaista nije lako identificirati kao VW Polo, i isti automobil sigurno više nećemo vidjeti niti na jednoj utrci. Pereković je srećom prošao bez ozljeda, a roll bar u automobilu se pokazao kao vrlo kvalitetan i siguran.

Pored ostalih brojnih izlijetanja i okretanja, valja istaknuti dramatičan završetak. Četvorica vodećih vodili su borbu, neizvjesnu do samog kraja. Alduk nije ispuštao vodeću poziciju dok su se iza njegovih leđa Pavić, Grdić i Bradarić stalno izmjenjivali. Nekoliko minuta prije kraja utrke Pavić probuši gumu, no tako odvozi i posljednji krug, no pada na 4. mjesto. Denis Grdić je osvojio 2., a Martino Bradarić 3. mjesto ove uzbudljive i vrlo zahtjevne utrke.

Spomenimo i da je Pavić za vrijeme druge safety car faze ušao u boks, time pao na posljednju poziciju, uspio preteći sve do vodećeg, no na kraju peh ga vraća ipak na 4. mjesto. Ante Alduk konačno je došao do dobrog rezultata, baš kao i Denis Grdić – zasluženo!



Vrlo zanimljiva utrka pokazala je i da VW Polo troši znatno manje goriva nego je organizator predvidjeo, jer većina vozača u 105 minuta utrke uopće nije morala uči u boks dotočiti gorivo. Gume – Pirelli P 5000 Drago, također su se pokazale izvrsnima jer niti njih nije bilo potrebno mijenjati.

Osvojenim četvrtim mjestom u utrci Pavić je povećao prednost pred drugoplasiranim Markom Sitarićem, a na treće mjesto se probio Martino Bradarić. Sa 5. na 4. mjesto današnjom pobjedom je skočio Ante Alduk.

Pored same utrke izdržljiovsti organizator kupa vozačima, njihovim sponzorima, predstavnicima medija i VIP gostima u subotu poslije službenih treninga omogućila je vožnje u natjecateljskim automobilima po stazi. Neki su iz automobila izašli blijedi, potpuno preplašeni, drugi su u vožnjama uživali, a oni koji su sami imali priliku voziti uglavnom su se složili da gledano izvana izgleda mnogo lakše i jednostavnije. Koliko su zapravo vozili sporije od vozača kupa na žalost ne znamo jer se vremena nisu mjerila...

A u nedjelju ujutro još jedno osvježenje u kupu – Stigla je Severina! No nije mogla nastupiti u utrci, kako je bilo predviđeno – iz jednostavnog razloga. Grobnička utrka bila je zamišljena kao jednodnevna utrka. Hrvatski auto i karting savez takav je posebni pravilnik grobničke utrke pod nazivom Nagrada Matulja 2006. prihvatio, odobrio, no tri dana prije utrke ipak osporio i donio odluku da utrka mora biti dvodnevna. Kako bi mogla nastupiti u utrci, Severina je trebala položiti ispit iz poznavanja pravila o automobilističkim utrkama, te praktični dio - samu vožnju.

Sve je bilo dogovoreno da tako i bude, u subotu poslije podne, no promjenom satnice utrke (službeni treninzi već su održani u subotu) Severina nije bila u mogućnosti odgoditi svoje obveze za subotu te stoga nije mogla ishodovati vozačku licencu za nastup prije kvalifikacijskih treninga, te posljedično niti nastupiti u utrci. No, ako joj ikada zatreba, moći će koristiti svoju licencu, jer Severina je danas prije utrke Polo kupa položila sve što je trebala i dobila vozačku licencu, koju joj je uručio Branko Jordanić, predsjednik HAKS-a. Nova članica AK Speedy, malog zagrebačkog kluba sa mnogim zapaženim imenima hrvatskog automobilizma dobila je instrukcije od Tajane Koren, najpoznatije i najuspješnije hrvatske automobilistice, stoga i ne čudi da je sve testove uspješno prošla.

Severina je odvozila nekoliko krugova u natjecateljskom Polu sa startnim brojem 9., a potom i sa novim VW EOS-om, kojega je od generalnog uvoznika za Volkswagen u Hrvatskoj, P.Z. Auta dobila na korištenje. Ključ od EOS-a Severini je uručila Dijana Đerđ, voditeljica marketinga i odnosa s javnošću Volkswagena u Hrvatskoj.

Iako je zbog više sile nastup Severine u utrci izostao, i sama njezina pojava na Grobniku, u natjecateljskom kombinezonu, za volanom natjecateljskog automobila bila je veliki spektakl jer Seve je ipak Seve i gdjegod se pojavila, svima plijeni pažnju!

Sljedeća utrka (bez Severine) trebala bi se održati u Požegi, no u ovom trenutku, njezino održavanje još uvijek je neizvjesno.




Autosport.hr