Croatia Trophy 2007.


Na ovogodišnjem Croatia Trophyju nije bilo kiše kao lani. Iako iscrpljujući kao i obično i to bez obzira na vremenske uvjete, Trophy je ove godine bio manje zahtjevan nego prošle godine kad ga je "prala" kiša punih 5 dana. Osim natjecatelja koji su dolazili do cilja, i organizatoru je laknulo jer mu je ostajalo više vremena za ostale aktivnosti u kampu – druženje sa off roaderima pristiglih iz raznih zemalja ili par sati spavanja prije novih etapa.



A etapa je ukupno bilo 8 u što je ubrojen i Trophy Day, inače najzanimljiviji dio CT-a u kojem je organizator – AK Croatia Trophy (stari AK 92) odlučio grupirati po 4 posade radi obavljanja zadataka. Prolog je također bio zanimljiv i kada bi se on računao kao etapa, ukupno bi ih bilo 9 (prolog, Trophy Day, jedna noćna i 6 dnevnih etapa).

Sam Trophy Day je obuhvaćao 3 zadatka od kojih je prvi bio odrađen na Glini gdje su 4 posade trebale podijeliti zadatke na način da jedno vozilo prijeđe preko Gline na drugu stranu obale te se postavi tako da suvozač može uz pomoć suca zavezati sigurnosnu kopču i po sajli se spustiti (vratiti) na drugu stranu rijeke. Ostatak posada je u čamcu trebalo preveslati rijeku i donijeti kopču za suvozača te se brzo vratiti uz pomoć drugog vozila koje ih je vinčalo natrag. Sve se odigravalo pod budnim okom dvojce ronilaca koji su tu bili upravo radi sigurnosti posada, spremni intervenirati istog trenutka.



Nakon prelaska člana tima preko Gline, vozilo se moralo vratiti i tada je zadatak bio izvršen.
Zanimljivo je bilo gledati kako se ljudi koji govore različitim jezicima dogovaraju i sporazumijevaju oko podjele poslova u timovima.

{datsopic id=963}Drugi zadatak se odvijao na močvarnom tlu gdje su timovi trebali pregaziti blata i blata  i na kraju još upaliti sirenu podižući akumulator na čeku te ga spojiti dok se ne čuje zvuk policijske sirene koja je označavala da je zadatak nakon spuštanja akumulatora na početnu poziciju završen. Treći zadatak je vožen na mjestu prologa, također na Glini, ali u obrnutom smjeru. Vrlo zanimljivo obzirom da je samo prvih par vozila prošlo bez vitla, dok su svi ostali imali problema i bez glavne "alatke" u ovom sportu – wincha, cilj nije bilo moguće dostići.



Od ostalih etapa, teško je opisati svaku zasebno. Bilo je tu raznih terena na kojima se kroz strme, a vijugave kanjone (klance) trebalo spustiti a opet zadržati vozilo na kotačima, fantastično navoditi i dobro balansirati kako ne bi završili na boku, strmih i oštrih padina, skoro i po 90 stupnjeva, a u dužini 50-100 metara gdje je trebalo prisebno spustiti vozilo, razni nagibi šumskih putova gdje je do izražaja dolazila uigranost posada i slično.

Prijave su popunile 33 posade među kojima se našla i jedna iz Hrvatske. Iako je nekoliko domaćih vozača pripremalo i najavljivalo nastup na Croatia Trophyju ove godine, očito je najveći problem bio naći suvozača i prateći tim pa se tako samo jedna posada iz HR našla na startnoj listi: Darko Brezovec i Robert Helfrih u Suzuki Monsteru.



Dečki su unatoč raznim problemima sa pumpom, kočnicama, otpalim kotačem i drugim "detaljima" uspjeli završiti Trophy na 8. mjestu u ukupnom poretku. Bravo za njih. Nadajmo se da će se druge godine još više približiti vrhu ljestvice i da će im društvo praviti još koja hrvatska posada.

Inače, sljedeće godine Croatia Trophy slavi desetogodišnjicu održavanja i vjerujemo da će biti još nezaboravnije.



U svakom slučaju, poredak izgleda ovako:


Terenci:

1. MARK EYKENS, Belgija - Toyota
    JO RAEMEN, Belgija
2. DANY VANBEGIN, Belgija - Jeep
    WALTER SWAENEPOEL, Belgija
3. HARALD SEYFRIED, Austrija - PUCH
    GILNREINER DIETER, Austrija

ATV:

1. JACEK BUJANSKI, Poljska - Yamaha
1. KRZYSZTOF KRETKIEWICZ, Poljska - Yamaha
2. MICHAEL PODLOGAR, Austrija - Suzuki
2. HOLGER KNIPPEL, Njemačka - Suzuki
3. EMERICH LABAT, Francuska - Yamaha
3. FABIEN COURTIN, Francuska - Yamaha

Autosport.hr