1. Off Cup Križevci 2006.


18. i 19. studeni smo proveli u Apatovcu kraj Križevaca na 1. OFF-CUP-u Križevci 2006. u organizaciji Off Road Kluba Križevci. Obzirom da je ovo prvo natjecanje u njihovoj organizaciji, mora se priznati da je sve savršeno posloženo i pripremljeno čak i za prvi puta pa ih tako iz "takta" nije mogao izbaciti niti neviđen broj prijavljenih posada u hard i soft disciplinama.



35 posada koje su pristigle iz svih krajeva Hrvatske i iz Srbije, odvojilo se po disciplinama tako da ih je na hardu bilo 16, a na softu 18, dok je u nedjelju pristigla još jedna posada koja je dodatno prijavila samo brzinac.

Budući da je bilo još najava dolaska posada koje se nisu pojavile zbog drugih obveza, pretpostavka je da bi u Križevce navratilo najmanje 40-ak inače stalno prisutnih posada  (2 off roadera su u Izraelu, jedan je u Africi, jedan je vikend proveo u Vukovaru, jedna posada sa Suzukijem je također najavila dolazak no što ih je spriječilo - nije poznato, falila je i jedna zagorska Toyota - i da ne nabrajamo dalje).



Uglavnom, u subotu se masovno startalo na hard i soft road book od čega je hard iznosio cca 39 km, a soft 37 km. Obzirom da su posade ostajale na stazi i preko 8 sati vožnje po prekrasnom vremenu kakvo je bilo proteklog vikenda, ne možete ni zamisliti koliko bi dugo trajao road book da je kojim slučajem padala kiša. Vjerojatno bi još uvijek bili negdje u okolici Apatovca, Vojakovačkog Osijeka i Križevaca :).

U sklopu road booka su se nalazile i još neke discipline koje ste mogli prijaviti i za zasebno bodovanje, pa je tako hardaše "zapalo" da u nedjelju voze brzinac i super extreme, a softaše brzinac. Brzince ste mogli odvoziti 2 puta, a i niste morali. Bit 2 odvojena kruga je u tome da vam je organizator dao mogućnost da popravite prolazno vrijeme jer se ista nisu zbrajala nego se uzimalo bolje vrijeme prolaska.



Uz to, brzinac se dijelio na vozila do 2000 ccm i preko 2000 ccm dok je road book, i hard i soft, bio upravo tako i podijeljen - na hard i na soft, bez obzira kolika je kubikaža u pitanju.

Kako je svim posadama uvijek najzanimljivija disciplina upravo road book jer objedinjuje snalaženje na terenu, svladavanje raznih prepreka, koordiniranost vozača i suvozača, brzinu prolaznosti i sl., nekako uvijek najviše pišemo o njemu. Za publiku je sigurno najzanimljivija disciplina super/extreme jer se sve odvija na puno kraćoj trasi koja se obično može cijela obuhvatiti pogledom i fotoaparatom, a posade imaju pred sobom prepreku do prepreke čije svladavanje mogu pratiti svi okupljeni. Kad tome još dodate da je ovaj sport zaista puno drugačiji od većine i da nemate baš često vidjeti ga u medijima, onda je jasno zašto ih to oduševljava.

No vratimo se još malo na road book - nama (sudionicima natjecanja) najdražu disciplinu.



Nakon masovnog starta, par metara od startne linije ostaju 2 vozila za koja bi svaka druga osoba rekla da ako će itko proći prepreku bez winchanja - onda su to upravo ta 2 vozila. Svi, ali doslovno svi su prošli osim spomenute dvojce. Treće vozilo, koje je već prešlo prepreku, vozač - Igor Slota, je vratio natrag i pomogao da se Toyota Brune Miličkog izvuče iz prepreke, a onda je Bruno pomogao Jeepu Wrangleru Rolanda Simčića na isti način kako bi mogli nastaviti prema booku.

Zbog geste koju su svi vidjeli, organizator zasluženo dodjeljuje Fair-play nagradu upravo Igoru, inače članu ORT Kutina.

Što se dalje događalo, teško bi bilo "pokriti" izvještajem iz "prve ruke", ali nakon što smo se vratili svi na poligon/cilj, međusobno smo raspravljali tko je imao većih poteškoća sa vozilom :). Ispada da nema vozila koje nije imalo tehničkih problema, a najviše kvarova, "otkazivanja poslušnosti" posade su imale sa kvačilima. Kao da su se sva kvačila odlučila urotiti protiv vlasnika terenaca i jedva da je bilo za vjerovati koliko posada je ostalo bez, u narodu poznatog "kuplunga".



Uz kvačila, problemi su se vrtjeli oko kočnica, spona volana, getriba i sl. Mi smo (Milički - Jurić u Toyoti LC) veći dio odvožene trase vozili bez kvačila i bez kočnica. Tu nam je pomogla i posada sa "rupčage" s početka priče na masovnom startu (Simčić - Draguzet, Jeep Wrangler), no Super extreme smo ipak morali sve odvoziti sami. Ljudi su se malo čudili što se na tako zahtjevnu i relativno opasnu disciplinu uopće usuđujemo startati bez kvačila i kočnica, no odlučili smo da idemo dokle god to bude moguće - odustati je ipak najlakše, a mi zbog toga nismo došli - došli smo se voziti. Dosta vremena uzelo nam je kretanje i stajanje.

Da biste shvatili kako to izgleda, evo kratki opis postupka:

Na startu prvo morate ubaciti u brzinu (na silu jer ste bez kvačila), držite ruku u pripravnosti da bi na znak starta zaverglali i odmah krenuli. Nema šaltanja, prolazak je u u kompletu u istoj brzini u koju ubacite. U slučaju da morate unatrag, što je na ovom Super extremeu bilo nezaobilazno, morate ugasiti vozilo, ali prije nego ga ugasite, morate ga izbaciti iz brzine. Kada vam pođe od ruke da ipak prešaltate u "rikverc", okrećete ključ nakon čega morate biti spremni da će vozilo odmah krenuti unatrag. Ne bi se disciplina zvala tako kako se zove da je trasa lagana, pa možete pretpostaviti da ne možete u nedogled voziti unazad već samo koliko vam to trasa dozvoljava, nekad i po neprimjetnih 10-20 cm. Nakon tog manevra, opet prije nego ugasite vozio morate izbaciti iz "rikverca" da bi opet "na suho" prešaltali u brzinu koja vam treba. Vozač zaista mora biti do kraja koncentriran i maksimalno brz u odlukama i procjenama.



Ukoliko vam se dogodi, kao što se nama dogodilo kad smo se izwinchali do gore, da na samom vrhu strmog uspona gdje smo se trebali okrenuti na uskom dijelu te se strmoglaviti dolje u podnožje, vozilo bude ugašeno prije nego se izbaci iz brzine (što nije nimalo lako sa takvim kvarom), onda više natrag nema. U off roadu je spas vitlo - ako ga imate, naravno.

Na bilo kakav oblik harda ili extremea to je obavezna stavka te smo zahvaljujući upravo vitlu uspjeli na trzaj oslobodili mjenjač, zatim smo morali potrošiti nešto minuta na odcvikavanje sajle koja je zapela između valjaka i u jednom "šusu" okrenuli Toyotu te se Bruno upustio u spuštanje. Super extreme smo odvozili sa takvim vozilom, ali smo ga završili.

Sa fotoaparatom ipak stignem "obletiti" više mjesta na road booku i prikupiti više priča snimiti više situacija, extreme je puno lakše snimati kada niste natjecatelj i iako ga pratite s jednakim guštom, gledate ga na 2 potpuno različita načina.



Doći s namjerom da slikate znaći gledati i uživati u prizoru uz pokušaje da zabilježite trenutak, a doći ga pogledati kao natjecatelj, gledate ga kroz detalje tipa: kako je koje vozilo prošlo, što je napravio dobro, a što ne, oni su ovako - mi ćemo onako…
Ove sezone je to bilo u prvom licu, no do sljedeće sezone se svašta može promijeniti pa će možda biti i drugih priča.

Rezultati ovog 1. OFF CUPa Križevci - 2006. podijeljeni su ovako (a sve ih zajedno možete vidjeti klikom na ovaj LINK [zip datoteka]):

1.    Road book - hard
2.    Road book - soft
3.    Brzinac do 2000 ccm
4.    Brzinac preko 2000 ccm
5.    Super extreme

Autosport.hr