Kneginec 2006

U Turčinu u blizini Varaždina se 17. i 18. lipnja održavao 6. Off road festival u organizaciji Off road cluba Kneginec na kojem se po prvi puta vozilo po (istina, nedovršenom ali...) Prijedlogu Pravilnika (PP) uz neke male izmjene.



Najveća "promjena" je ta da se od ove utrke za kup boduje samo road book, no u road book po PP kao posebni ispiti ulaze i extreme ispiti. Kneginčani su u subotu imali Noćni extreme i u nedjelju Super extreme. Do ove godine, ti extreme ispiti su se vozili i nagrađivali sami za sebe, no po novom PP-a sada ulaze u HARD road book te se boduju kao posebni ispiti i ti bodovi se pribrajaju svim ostalim ispitima sa booka. Na isti način se vozi i brzinac u SOFT road booku te se računa i boduje kao dio cjeline softa.

Da napravimo malu "promjenu" u načinu pisanja ovog izvještaja ili reportaže (kako vam paše), izvještaj sa hard road booka možete pročitati iz "prve ruke", a i okrenuti ćemo redoslijed obzirom da uvijek prvo obradimo hard-aše ili extreme-iste.



Na žalost, teško je u toj kombinaciji "pokriti" baš svaki detalj i većina sudionika bi u tom slučaju bila zakinuta tako da ću se odlučiti za jako kratki osvrt na probleme sa vozilom koje je imala posada Milički - Jurić, a ostatak prostora posvetiti ćemo svima ostalima koji su fantastično vozili i hard, i soft, a i brzince.

Na brzincima nam se pridružio kao gost i g. Damir Magić sa svojim buggy vozilom, a koji je jedan od organizatora autocross utrke već ovog vikenda također u Varaždinu. Iako je Magićev buggy 4x4, nije mogao konkurirati za nagradu, no nagrađeni smo bili svi mi koji smo imali priliku vidjeti njegovu atraktivnu vožnju.



Brzinac je ove godine bio zaista kratak, no i na tako kratkom brzincu mogli smo gledati prevrtanje na bok posade Horvat- Matijaščić.

Brzinac
Red. Vozač - suvozač Vozilo VRIJEME KAZNENE VRIJEME
br: SEKUNDE
1. Žaler Tomislav Yamaha A 00:43,7 00:00,0 00:43,7
2. Ozimec - Šobak Vitara 00:47,4 00:00,0 00:47,4
3. Magić Damir Buggy V 00:48,4 00:00,0 00:48,4
4. Piplica - Majo Suzuki S 00:50,1 00:00,0 00:50,1
5. Dekanić - Vuković Uaz S 00:50,2 00:00,0 00:50,2
6. Kreber - Kreber Jeep H 00:51,6 00:00,0 00:51,6
7. Rogulj - Rogulj Suzuki S 00:52,1 00:00,0 00:52,1
8. Kadoić Dražen Buggy V 00:52,7 00:00,0 00:52,7
9. Jambreušić - Zamljačanec Lada S 00:52,9 00:00,0 00:52,9
10. Bošnjak - Žaler Lada S 00:53,4 00:00,0 00:53,4
11. Kreber Kristijan Yamaha A 00:53,4 00:00,0 00:53,4
12. Šobak - Vrabec Suzuki 00:55,6 00:00,0 00:55,6
13. Vrabec - Vrabec Suzuki 00:55,9 00:00,0 00:55,9
14. Horvat - Kršlin Capniola S 00:57,6 00:00,0 00:57,6
15. Prevarić - Tretinjak Lada 00:59,1 00:00,0 00:59,1
16. Zemljić Stjepan Yamaha A 01:01,5 00:00,0 01:01,5
17. Markušić - Markušić Jeep S 00:52,4 00:10,0 01:02,4
18. Perković - Bičak Suzuki S 01:04,6 00:00,0 01:04,6
19. Kreber Valentin Honda A 01:14,0 00:00,0 01:14,0
20. Vrbančić - Petrić Suzuki S 00:55,7 00:30,0 01:25,7
21. Horvat - Matijaščić Suzuki S 03:12,6 00:00,0 03:12,6

U soft road booku je sudjelovalo 11 posada od kojih samo jedna posada nema "rampu" - razlog može biti odustajanje ili možda nisu stigli unutar limitiranog vremena prolaska booka. Obzirom da je organizator odlučio da mi startamo prije softaša kako bi i oni mogli vidjeti nešto od hard ispita kojima je započinjao road book, ne znam što i kako se odvijao soft.



Konačni poredak SOFT
Red. Vozač - suvozač Vozilo Broj Rampa Završ. 1. P.I. 2.P.I. Neg. Bod. UKUPNO
br: pečata ispita
1. Piplica - Bedrić Suzuki 4 Da 2 10 20 0 30
2. Rogulj - Rogulj Suzuki 4 Da 2 15 12 0 27
3. Horvat - Matijaščić Suzuki 4 Da 2 20 1 0 21
4. Perković - Bičak Suzuki 4 Da 2 12 3 0 15
5. Markušić - Markušić Jeep 4 Da 2 8 4 0 12
6. Jambreušić - Zamljačanec Lada 4 Da 2 1 10 0 11
7. Dekanić - Vuković Uaz 3 Da 2 6 15 10 11
8. Bošnjak - Žaler Lada 3 Da 2 3 8 10 1
9. Horvat - Kršlin Capniola 3 Da 2 4 6 10 0
10. Vrbančić - Petrić Suzuki 3 Da 2 2 2 10 -6
11. Špoljar-Posavec Suzuki 0 NE 0 D D 0 0

Hard road book dužine nešto više od 40-ak kilometara bio je limitiran na 6 sati. Svi oni koji ga nisu uspjeli završiti u tom roku - bili su diskvalificirani. Unutar samog booka imali smo 7 posebnih ispita na kojima se mjerilo vrijeme, a prema vremenu prolaska su se na kraju dodjeljivali bodovi. Kontrolne točke (KT) bile su skrivene i svaki dolazak na KT sa krive strane nosio je kazne. Dakle, trebalo je voziti oprezno.

Obzirom na tehničke probleme u našoj Toyoti LC 5.7 ccm koja je radila sa pola svoje stvarne snage, mi smo dobro i prošli.



Prvi extreme prošli smo bez winchanja mada sam razvukla sajlu preko cijele prepreke, no po svim informacijama, jedina smo posada koja tu nije koristila pomoćno sredstvo već je prošla "na kotače". Već na slijedećem usponu zacvikala nam se sajla koju smo naknadno morali razvući i "odcvikati" te ju pravilno namotati radi daljnje upotrebe. Greška je moja jer nisam shvatila da Bruno ima prorez na čeličnim pločama koje drže sajlu na vitlu te sam ga navodila da smota lijevo (njegovo desno) kako bi što prije dohvatio kotačima vrh uspona. Kako smo se winchali na drvo sa desne strane (njegovo lijevo), tako je sajla ušla u prorez i zacvikala se. Nakon što smo prošli cca par stotina metara, osjetno je bilo gubljenje snage na Yoti i uz svo dizanje haube, nije se moglo ustanoviti gdje ju gubi. Nakon toga slijedi novi peh. Laganom vožnjom (pretežno u prvoj), obilazimo KT, skupljamo pečate i znojimo se od vrućine - što zraka, što zagrijanog lima pod nogama, prolazimo klanac, potok i ostale prepreke te ulazimo u - mislim da u road booku piše "prosjek", ali nazovimo to drvoredom gdje nam puca sajla od tripmastera. Pada odluka da ostavimo ostale KT i da idemo do cilja. Bolje i sa par KT nego ostati diskvalificiran ukoliko vožnjom na slijepo "potrošimo" vrijeme od 6 sati limita za prolazak.



Na poligonu nas čeka Noćni extreme kao zadnji posebni ispit tog dana i bez obzira na poteškoće sa vozilom, odlučujemo da nema odustajanja.

Najteži dio Noćnog extremea je močvarni dio koji je trebalo prijeći u ovom obliku. Ravno otprilike 30-ak, možda 35 metara metara te lijevo do izlaska iz močvare cca 10-ak metara nakon kojih još cca 10-15m do cilja. Močvara u kojoj su naši dečki do pazuha bili u vodi. Prošli mi "laganini" i bez greške stazu do ulaska u močvaru. Stane Bruno na samom ulasku u močvaru, mjerka putanju, krene i uđe za dužinu Toyote u močvaru i stane. Ajme majko Bruno reko' sama sebi, samo nemoj tu! Malo rikverc, malo naprijed i od drugog puta krene Yota i pred samim izlaskom iz močvare, na cca 2-3 metra zalije se motor i ona stane. Eto, navodno u 2 minute prošli veći dio, a na paljenje i winchanje potrošili još 10. Uglavnom, peh za pehom (a nije kraj!), preko haube van prema "kopnu" winchanje, namotavanje sajle na vitlo, ja gutnu u ruke i prema cilju, Bruno krene - Yota "zaruži" - ode vitlo. Na cilju nekih 12-ak minuta… šteta…



Nedjeljni Super extreme, mi bez wincha. Hoćemo - nećemo… ma nema odustajanja!

Idemo dok god ne stanemo. Kad stanemo, dati ću znak sucima da odustajemo… al odustajemo kad više stvarno neće biti smisla forsati…

I zadnji peh (a mislim da ih je i bilo dosta čak i za ovako usputno nabrajanje), Toyota teže pali, trokira, znoji se na vrućini i kao da viče; dosta, neću više! E baš neću! :- ). Bruno parkira na brijegu - neće taj propustiti priliku za dobrom zabavom! A šeširić organizatora iz kojeg su se izvlačili startni brojevi za Super extreme kao da je bio začaran - startni broj 80 kao da ni nije bio u njemu. Svi prije nas, i naravno - mi zadnji. Ne znaš jel' dobro tako ili nije dobro…

Ajde, bar sam uspjela poslikati nekoliko prevrtanja, dobre vožnje, snimiti situaciju, a Bruno je uz pomoć našeg Lajbeka (organizator) za to vrijeme izvlačio sve one kojima je iscurilo vrijeme za extreme ili su morali odustati.



Došao je red i na zadnju posadu. Na samom startu, čekajući znak sudaca, mijenjamo odluku da ćemo odustati prije okomitog uspona gdje su se svi winchali jer će se pokušati uspeti bez wincha gore, no kako nas nakon toga očekuje močvara do cilja u dužini cca 80-100m (bar mi se tako čini), a vozilo neispravno i nema ga tko izvući ako ostane unutra, kad (ako) se uzvere do vrha, ja dajem znam sucima tek tada. Tjera me van iz vozila za slučaj da se preokrene i ne padne, pokuša prvi put - skoro, drugi put… treći… i četvrti put je na vrhu - opet jedini koji se uzverao bez pomoći sajle. Čekam… Ne znam jel će se neplanirano okrenuti i spustiti niz drugu strminu u močvaru ili će po planu okrenuti na drugu stranu i izaći van… Što ako dam sucima znak da odustajemo, a on se ipak predomisli?! Čekam… šta je sigurno - sigurno je… i tako smo odlučili da ćemo odustati još u podnožju extremea, pa što znaći pričekati još trenutak-dva dok ne budem sigurna?!

Ipak, okrenuo se na "pravu" stranu :- ).

Nakon svih problema sa vozilom u ova 2 dana, u ukupnom poretku smo 6 od 13 posada.

Ja kažem - uopće nije loše :- ) Što bi tek bilo da nas nije pratio peh?!



E, a svima vama koji niste makar jednom došli pogledati neki susret off roadera, može samo biti krivo. Ja znam da ste na ovim stranicama zato što Vas "piči" adrenalin koji je nezaobilazan čak i kod onih najslabijih, malih, gradskih "miksera" na 4 kotača.

Na primjer, u Knegincu ste mogli vidjeti dečke iz Off road teama Kutina kako elegantno i bez buke okreću UAZ-a na bok, našeg simpatičnog Zorana Šveca iz Off road kluba Križevci kako niz strminu (onih zadnjih cca stotinjak metara do cilja Super extremea) uspijeva "postaviti" Suzukija na prednju masku, nakon čega se okreće na krov i pada na kotače u jezero. Par sekundi je bilo dovoljno da Zoki skuži da ne čuje rad motora, pali Ukija i ravno kroz jezero. Kako je on već veteran u takvim i sličnim "okretima", puno više vas je moglo biti strah za neke gledatelje i gledateljice kad ste čuli vrištanje… :- ) Naš Zokica je samo htio dobiti na vremenu… Kaj bi se on vozil kad može saltom brže do dolje?!

Malo se šalim… Nikome nije bilo svejedno, a vjerojatno smo svi mislili da je to prerasao, no on nas sve drži na - što se kaže, "laganoj vatri"… :- )

Od 10 posada, samo su 4 završile Super extreme. Posada Kovač - Povrlišek odnijela je prvo mjesto na Super extremeu, no za njih je već poznato da voze zaista smireno, pametno i bez žurbe - nisu bez razloga na ovogodišnjem Croatia Trophyju zauzeli vrhunsko 3. mjesto.

Posada Brezovec - Helfrih koja je zauzela 2. mjesto na ovom ispitu koji se do ove trke inače nagrađivao sam za sebe, pojavila se nakon cca pola godine prvi puta na Moto i off road susretu u Sv.I. Zelini prije 3 tjedna. Novo vozilo, stari zeleni Suzuki :- ), ide bez po' muke. A 3. mjesto ovog posebnog ispita odnosi posada Krota - Flego iz Off road kluba Kamo oko vidi, iz Istre u crvenom Jeep Wrangleru. Mislim da je Krota najviše uspeo svog Jeepa prije winchanja uz već navedeni uspon. I četvrta posada koja je na vlastiti pogon preplivala jezero i stigla do cilja je posada iz Off road teama Kutina Slota - Turkalj u svom UAZ-u.



7. posebni ispit: Super Extreme (hard)
Red.
Broj
Vozač - suvozač
VRIJEME
KAZNENE
VRIJEME Bodovi
br:
vozila
SEKUNDE
1.
65
Kovač - Povrlišek
07:15,8
00:00,0
07:15,8
20
2.
90
Brezovec - Helfrih
08:27,6
01:00,0
09:27,6
15
3.
92
Krota - Flego
09:41,7
00:00,0
09:41,7
12
4.
81
Slota - Turkalj
12:06,0
00:00,0
12:06,0
10
5.
17
Švec - Perus
00:00,0
00:00,0
Odustao

6
80
Milički - Jurić
00:00,0
00:00,0
Odustao

7
70
Mamuzić - Božić
00:00,0
00:00,0
Odustao

8
93
Kreber - Zemljić
00:00,0
00:00,0
Odustao

9
74
Šafar - Lenard
00:00,0
00:00,0
Odustao

10
82
Pasar - Primož
00:00,0
00:00,0
Odustao


Nakon svega, ukupni poredak za HARD road book koji je trajao 2 dana izgleda ovako (P.I. = posebni ispit):

Konačni poredak HARD road book
Red. Vozač - suvozač Broj Rampa Završ. 1. P.I. 2.P.I. 3. P.I. 4. P.I. 5. P.I. 6. P.I. 7. P.I. UKUPNO
br: pečata ispita
1. Brezovec - Helfrih 9 Da 7 20 2 10 12 20 20 15 99
2. Kovač - Povrlišek 9 Da 7 2 20 15 15 15 10 20 97
3. Švec - Perus 9 Da 6 12 12 8 20 12 15 D 79
4. Mamuzić - Božić 9 Da 6 8 15 20 10 8 8 D 69
5. Pasar - Primož 9 Da 5 4 10 4 8 4 D D 30
6. Milički - Jurić 5 Da 4 10 6 12 D D 12 D 40
7. Krota - Flego 9 Ne 5 R 3 6 4 10 D 12 35
8. Knapić - Brgodac 9 Ne 5 6 4 3 6 6 D D 25
9. Cesarec - Sabljak 4 Ne 2 1 8 D D D D D 9
10. Slota - Turkalj 0 Ne 2 3 D D D D D 10 13
11. Golja - Golja 0 Ne 1 15 D D D D D D 15
12. Čiček - Ranogajec 0 Ne 0 R D D D D D D 0
13. Šafar - Lenart 0 Ne 0 R D D D D D D 0

Na kraju još samo možemo zahvaliti organizatoru - ORC Kneginec na pozivu i lijepom off road festivalu - kako ga oni zovu već šestu godinu za redom.

Slijedi natjecanje u Zrinšćini pa onda redom dalje.

Vjerujem da ćete nas pratiti.



pisala: Snježana Jurić


Autosport.hr