Kontroverzna Baranova pobjeda


Ivan Baran zbrojem vremena dvije vožnje brdske utrke u Rapcu u konkurenciji Croatia Škoda Fabia kupa ostvario je najbolji rezultat, pobjedu, a time i naslov osvajača kupa za ovu sezonu. Međutim, čak se i prije završetka utrke već moglo čuti kako će ova utrka imati svoje repove na raznim sastancima komisija, žirija i ostalih mjerodavnih tijela. Razlog takvim najavama, a koje su nakon utrke i potvrđene ulaganjem prigovora od strane Dana Lipošćaka, je gotovo nevjerojatan rezultat koji je Baran ostvario u prvoj vožnji. Tada je, naime, Baran uspio 3290 metara dug uspon od Rapca prema Labinu odvoziti za 2 minute, 16 sekundi i 354 tisućinke čime je drugoplasiranog Lipošćaka "skinuo" za 2 sekunde. Taj rezultat u 2. vožnji Baran nije ponovio, ali je u odnosu na konkurente ponovo bio neusporedivo brži; Baranova je prednost u drugoj vožnji u odnosu na drugoplasiranog Filipa Valjana bila veća od 2 sekunde.



Najavljeno – učinjeno! Lipošćak je nakon utrke uložio službeni protest na tehničku ispravnost Baranove Škode Fabije i rezultati utrke, a time i Baranovo osvajanje naslova stavljeni su "na čekanje" dok se ne obavi tehnički pregled spornog automobila i utvrdi udovoljava li propisima ili ne. U međuvremenu nisu se stišavale rasprave oko Baranove "svemirske" brzine u Rapcu, pa su neki ustvrdili da "nema šanse da je auto čist" dok su drugi smatrali da su ostvareni rezultati posljedica "prenaštimanog automobila i izuzetno dobro naučene staze". Kako god bilo mjerodavna je na kraju bila riječ tehničke komisije, koja je automobil pregledala i, sukladno najvećem broju očekivanja, utvrdila da automobil udovoljava propisima. Ivan Baran time je proglašen pobjednikom utrke u Rapcu i osvajačem naslova Prvaka u godini 2006. u konkurenciji Croatia Škoda Fabia kupa.



Uz superbrzog Barana Lipošćak i Valjan upustili su se u borbu za drugo mjesto te utrku završili upravo ovim redoslijedom. Za četvrtu se poziciju također vodila zanimljiva bitka između Robina Malinarića, Filipa Magdića i Gorana Rajčića u kojoj je također poredak na cilju, s minimalnim međusobnim vremenskim razlikama, bio istovjetan spomenutom.



U konkurenciji vozačica također je bilo zanimljivo, a na najvišu se stepenicu pobjedničkog postolja u nadmetanju dama popela Diana Markt ispred Alenke Jurašić i Martine Mihok. Markt je u prvoj vožnji bila vrlo brza, pa je niti nešto lošija druga vožnja nije omela da upiše pobjedu među ženama. Jurašić je u drugoj vožnji bila najbrža, ali je zaostatak za Marktovom bio prevelik za osvajanje još jedne pobjede. Podjednako neizvjesno bilo je u dvoboju za treće mjesto među vozačicama, a u kojem su sudjelovale Martina Mihok i Dina Marenić. Mihok je u obje vožnje bila brža za oko 4 desetinke te na kraju utrku završila s 8 desetinki prednosti ispred Marenić.

Na kraju spomenimo i nastup kineskog vozača Jin Vang Laija, koji je na treninzima bio prilično solidan obzirom na prvi nastup u ovom automobilu, no sudjelovanje u utrkama okončao je prerano izlijetanjem i odustajanjem. Zasad nam nije poznato hoćemo li kineskog vozača gledati na utrkama i sljedeće godine.


Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Autosport.hr